Klachten

Het is prettig als het contact met je verloskundige deskundig en aangenaam verloopt. Toch kan het voorkomen dat je een klacht hebt.

 

Procedure

  1. Bespreek je klacht met je verloskundige

Zit je met vragen? Of twijfels? Ben je ergens ontevreden over? Vertel het ons. We nemen graag de tijd om rustig met je te praten.

 

  1. Schakel onze klachtenfunctionaris in

Lukt het niet om er samen met ons uit te komen? Of wil je hulp bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Wij zijn aangesloten bij het CBKZ, dit is conform nieuwe wetgeving Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (WKKGZ) sinds januari 2017.

De klachtenfunctionaris is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt je graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

De externe klachtenfunctionaris van het CBKZ is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag (9:00 tot 16:30uur) via 088-0245123. Je kunt ook mailen naar klachtverloskunde@cbkz.nl of kijk voor meer informatie op www.klachtverloskunde.nl.

 

  1. Kom je er met de klachtenfunctionaris niet uit?

Als je er met de ons en de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet uit komt, kan je je klacht voorleggen aan de Geschilleninstantie Verloskunde. Deze onafhankelijke instantie onderzoekt en beoordeelt of je klacht gegrond is. Zij doet hierover een bindende uitspraak. Zie: www.geschilleninstantieverloskunde.nl